استخدام همه نیروهای نهضتی که موفق به کسب نمره قبولی نشدند

اخبار سازمان نهضت سواد آموزی - اخبار نهضت - اخبار نهضت سواد آموزی - استخدام نهضت سواد آموزی - خبر استخدام نهضت سواد آموزی - سایت نهضت - سایت نهضت سواد آموزی - آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سال 99 - lmoiran

خبر 2 آبان 99:

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره استخدام افرادی که در آزمون ورودی موفق به کسب نمره لازم نشده‌اند اشاره کرد و گفت: بعد از اعلام نتایج آزمون، نمایندگان مجلس یازدهم طرحی را پیشنهاد کردند که بر اساس آن همه افراد شرکت‌کننده در آزمون به استخدام در بیایند؛ یعنی مثل دو گروه «آموزگاران پیش دبستانی» و «معلمان حق‌التدریس» بدون آزمون ورودی وارد سیستم آموزش و پرورش شود.

تا امروز کلیات طرح در مجلس به تصویب رسیده اما لازم است در کمیسیون اصلی (کمیسیون آموزش) سپس در کمیسیون‌های فرعی (کمیسیون اجتماعی و بودجه) رای بیاورد و سپس به صحن علنی برگردد. چنانچه در صحن علنی به تصویب برسد باید در شورای نگهبان هم به تصویب برسد. بعد از آن لازم الاجرا خواهد شد یعنی ما موظف به اجرای آن خواهیم بود.

اما اگر این طرح موفق به تصویب نشود قوانین پیش از آن یعنی مصوبه دولت در پنجم مهر ماه ۹۹ اجرا خواهد شد که بر اساس آن افرادی که در آزمون استخدامی کارکنان نهضت سواد آموزی موفق به کسب ۵۰ درصد نمره نشده‌اند، در صورت نیاز وزارت آموزش و پرورش، می‌توانند به عنوان حق التدریس همکاری کنند.